Hivatkozási név: MÁV SZK

MÁV Szolgáltató Központ Zrt.

Típus:
vállalat
Alapítás időpontja:
1996.11.01
Címe:
  • 1012 Budapest Krisztina krt. 37/A
  • Telephelyei: Budapest VIII. Könyves Kálmán krt. 54-60. Budapest I. Mészáros utca 19. Budapest VIII. Kerepesi út 1-3.
  • Fióktelepei: Debrecen, Piac utca 69. Miskolc, Rákóczi utca 7. Pécs, Szabadság út 39. Szeged, Juhász Gyula utca 9. Záhony, Európa tér 12. Szombathely, Széll Kálmán utca. 2.
Alapítók:
  • MÁV
  • Tevékenység legfőbb céljai, területe

    A Gazdasági üzletág fő feladata a MÁV Csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban a számviteli rendszereik kialakítása és működtetése, valamint a Társaság pénzügyi, számviteli és kontrolling tevékenységének biztosítása.

    A Humán üzletág fő feladata a MÁV Csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban a humán adminisztrációs szolgáltatás, valamint a munkabiztonsági és egészségvédelmi szolgáltatások biztosítása.

    A Beszerzés és Logisztika üzletág fő feladata a központosított szolgáltatások biztosítása a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok tevékenységének ellátásához. A központosított szolgáltatások a beszerzés-készletezés, logisztikai szolgáltatás, közbeszerzések lebonyolítása, eszközgazdálkodás, leltárazás lebonyolítása, vasúti technológiához kapcsolódó energiagazdálkodás, környezetvédelmi rendszerek kialakítása és működtetése.

    Az IT üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának felügyelete, irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése. IT alkalmazásfejlesztés, IT security, adatközpont szolgáltatások, Desktop szolgáltatások, hálózati szolgáltatások, rendszer- és szolgáltatásfelügyelet, hitelesítő és titkosító szoftverek és hardverek szolgáltatása (LANCrypt, SDX Prof. M2, Trust&CA, Trust&Sign, Info&CS, USB tokenek)

    A Menedzsment-támogatás és Ügyvitel üzleti tulajdonosként ellátja a MÁV-csoport Ügyviteli és Iktatási rendszerének támogatását, a szolgáltatási szerződéssel rendelkező MÁV-csoport társaságok, valamint a Rail Cargo Hungaria részére Ügykezelési és dokumentációs szolgáltatást, valamint Irattári és levéltári szolgáltatást nyújt, melynek keretében üzemelteti a Dokumentációs Központot és Könyvtárat és a Levéltárat. A MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-nek saját tevékenységével összefüggő ügyviteli és menedzsment támogatási feladatok is a hatáskörébe tartoznak.

    Felső vezetői
    • Fejes Sándor, vezérigazgató 2008. előtt
    • Szaniszló Ágnes, humán üzletág vezető 2008. előtt
    • Dombai Ferenc, vezérigazgató 1990-es évek
    Meghatározó egyéniségek, kulcsszemélyek
    • Sánta Zoltán, IT üzletágvezető 2008. eőtt
    • Végh Zoltán, Adatközpont Szolgáltató Egység igazgatóhelyettes 2008. előtt
    • Kővári Ferenc, hitelesítéssel, szabályzatokkal, IT security-vel kapcsolatban megbízott személy 2008. előtt
    • Kránicz Roland, beszerzés és logisztika üzletág vezető 2008. előtt
    Számítástechnikai alkalmazottak száma
    1998: 500 fő
    Árbevétel
    Év
    Bevétel (Forint)
    2011 5.096.767.000
    2012 4.993.886.000
    Számítástechnikai fejlesztések/termékek/Projektek

    E-Freight: Vasúti Árufuvarozás Internetes Ügyfélkapcsolati Rendszer

    Az E-Freight rendszer a Rail Cargo Hungaria Zrt. és ügyfelei közötti elektronikus szolgáltatások keretrendszere. Tartalmazza az ügyfelek számára mindazon szolgáltatásokat, amellyel biztosított az “egyablakos” ügyintézés. A rendszer által kínált szolgáltatásokkal a fuvarozási szerződés megkötése előtti, a fuvarozás lebonyolítása során és az azt követő elszámolásokhoz teljes körű elektronikus adatcsere lehetőséget teremt.
    Az E-Freight rendszer tartalmazza továbbá a Rail Cargo Hungaria Intranetes portálját, ahol a Rail Cargo Hungaria munkavállalói tájékozódhatnak a cégükkel kapcsolatos hírekről, elérhetik elektronikus formában az utasításokat, szabályzatokat, internetes fórumot vezethetnek, stb.

    Kapcsolódó információk

    Megrendelő: Rail Cargo Hungaria Zrt.
    Idő: 2005 –
    Felhasználók: Intranet 400, Extranet 250
    Platform: Intel, Windows, Windows 32

    E-TICKET : Vasúti elektronikus jegyértékesítés

    Internet alapú vasúti jegyinformációs és jegyértékesítési rendszer megvalósítása. A megoldás keretében több háttérrendszer integrációjával (jegyinformációk az ELVIRA adatbázisából, elektronikus banki fizetési rendszer, menet- és helyjegyfoglalási rendszer, állomási pénztárak és jegykiadó rendszer, számlázás és elszámolás) valósít meg e-kereskedelmi megoldást a MÁV-START Zrt. számára. 2009 februárjától mindez mobiltelefonról is elérhető!

    Kapcsolódó információk

    Megrendelő: MÁV-START Zrt.
    Idő: 2007 – 2013
    Platform: IBM Mainframe, z/Linux,M/F,Linux
    Szoftver: Websphere

    ELVIRA

    Az Elektronikus vasúti információs rendszer, az ELVIRA honlapja az egyik leglátogatottabb hazai honlap. Nemcsak naprakész vasúti utazási információkkal szolgál, hanem segít megtervezni az átszállásokat is a célállomásra való leggyorsabb eljutáshoz. Folyamatos a továbbfejlesztése annak érdekében, hogy más közlekedési társaságok, pl. a VOLÁN járataira való átszállások is tervezhetők legyenek segítségével.

    A rendszer adatbázisának feltöltéséhez, napi frissítéséhez kifejlesztett adatbázis karbantartó rendszert a MÁV Zrt. szakemberei használják.

    Az utasok az információkat az állomásokon kihelyezett önkiszolgáló érintőképernyős tornyokon, valamint WAP-os mobiltelefonokon keresztül is elérhetik. A MÁV Zrt. központi telefonos utastájékoztató rendszerének 20 db személyi számítógépén az ELVIRA rendszer speciális, a gyors utastájékoztatásra kifejlesztett, PC-re telepített változata fut.

    Kapcsolódó információk

    Megrendelő: MÁV-START Zrt.
    Idő: 1998 –
    Felhasználók: 60.000/hónap
    Platform: Intel, Windows, Windows 32

    Gazdálkodás Irányító Rendszer (GIR) működtetés

    A MÁV Zrt. Gazdálkodás Irányítási Információs Rendszerének (Oracle Financial Application alapú) üzemeltetése valamint az üzemeltetéshez szükséges infrastruktúra biztosítása (adatbázisserver, 1350 terminál).

    Kapcsolódó információk

    Megrendelő: MÁV Zrt.
    Idő: 2002 –
    Felhasználók: 1600
    Platform: RISC, AIX

    Informatikai infrastruktúra üzemeltetése

    Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központban: folyamatos helyszíni rendelkezésre állás, hibaelhárítás, rendszeres adatmentés, tervszerű karbantartás, adatgyűjtés, rendszerfejlesztés támogatás, további szakemberek biztosítása, eseti üzemeltetési szolgáltatás, oktatási szolgáltatás.

    Kapcsolódó információk

    Megrendelő: Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht.
    Idő: 2003 – 2007
    Platform: Intel, Windows, Windows 32

    SZIR

    A SZIR Szállításirányítási Rendszer tíz év óta folyamatos üzemben (7×24 óra) biztosítja Magyarország vasútvonalain a fuvarozandó szállítmányok életciklusának követését. Ma már a vasútállomáson rögzített fuvarleveleken kívül kezeli az elektronikus fuvarleveleket, és követi a kocsik és konténerek útját is.

    A SZIR-ben rögzített adatokat több mint 1200 munkaállomáson érik el a vasúttársaságok munkatársai. A szállítmányozó partnerek és a partnervasutak szabványos protokollokon keresztül közvetlenül vagy az E-FREIGHT rendszerből (Interneten keresztül) adhatnak fel megrendeléseket és kaphatnak információt vasúti kocsijaik aktuális státuszáról, s a fuvarok elszámolásához szükséges információkról. A SZIR egyaránt meghatározó rendszere a MÁV ZRt. forgalomirányítási és a MÁV CARGO Zrt. áruszállítási tevékenységének, ahol a MÁV INFORMATIKA, mint outsourcing szolgáltató biztosítja a folyamatos üzem fenntartása mellett a 24 órás ügyfélszolgálatot és az egyes vasúttársaságok üzleti adatainak teljes bizalmasságát.

    Kapcsolódó információk

    Megrendelő: MÁV Zrt.
    Idő: 2002 –
    Felhasználók: 7500
    Platform: HP Tandem, Himalaya,Nonstop

    Átalakulások

    2007.december 31-én részvénytársasággá alakult át.

    2013. április elsejétől az eddigi MÁV INFORMATIKA Kereskedelmi, Szolgáltató és Tanácsadó ZRT új nevet vett fel: MÁV Szolgáltató Központ Zrt.

    Érdekességek

    Az ELVIRA első változata az ELVIRA PLUS 1997-ben jelent meg. Az internetes változat egy évvel később indult, majd 1999-ben jelent meg az ELVIRA INFO kliensprogram. A WAP-os változat 2000-től működik. Az ELVIRA 1999-ben a Magyar Innovációs Nagydíjat nyerte el, s ma már oktatási anyag a MÁV-nál.

    Részletesebben a cégről:

    A szolgáltató központ a MÁV csoport harmadik legnagyobb tagja, 2013-ban jött létre, a volt MÁV Informatika Zrt.-n kívül magában foglalja a beszerzési, logisztikai, számviteli, menedzsment és ügyviteli tevékenységeket, valamint a környezet- és munkavédelmet.
    Heti 7×24 órában nyújtott szolgáltatás az érkező hibabejelentéseket, megkereséseket fogadja, amelyek a vasútnál üzemelő több mint húszezer számítógéppel kapcsolatban futnak be. Tizenöt munkahelyen nappal tíz, éjjel három jól felkészült munkatárs dolgozik.

    Az új helpdesk központ szoros kapcsolatban áll a Szolnokon nemrég átadott call centerrel, havária, rendkívüli helyzet (mint például a 2013. március 15-i hóvihar) esetén feladatainak bizonyos részét is képes átvenni. Huszonnégy órás rendszerfelügyeletet nyújt a személyszállítási (menetrend, jegyárusítás), a pályavasúti (SZIR, PASS2) szolgáltatásokhoz.

    Az IT helpdesk nemcsak klasszikus ügyfélszolgálati funkciót lát el, hanem első szintű megoldó csoport is, azaz távsegítséggel igyekeznek a hibákat kiküszöbölni, és a helyszíni beavatkozásra is lehetőség van. Az IT ügyfélszolgálatosok 2013-ban hozzávetőlegesen 44 ezer, nagyjából fele-fele arányban telefonon, illetve e-mailen érkezett bejelentést rögzítettek.

    Az IT üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának felügyelete, irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése.

    IT Biztonság és PKI

    Infrastruktúra fejlesztés és rendszerintegráció

    Oracle, MS, IBM, HP támogatással

    Rendszer és üzleti architektúra tervezés,

    Web enablement – meglévő alkalmazások webes felülettel való ellátása

    Háttér és kapcsolódó rendszerek integrációja

    Rendszerintegrációs termékek felhasználása

    Üzenetküldő és csoportmunka támogató rendszerek

    Middleware eszközök

    Alkalmazás fejlesztés

    UML nyelven, RUP eljárással, MS Visual Studio környezetben

    Projekt Irányítás

    PRINCE módszertan alapján

    (PRINCE2 PRojects In a Controlled Environment)

    Szolgáltatás Irányítás

    ITIL szolgáltatásmenedzsment alapján.

    ISO/IEC 20000 és BS 15000 (előbbi “elődje”) szabvány használatával.

    Biztonságirányítás

    BS 7799 brit szabvány nemzetközi megfelelője ISO/IEC 27001 alapján.

     

    MÁV Informatika Zrt. néven végezte korábban a tevékenységét. A MÁV Informatika Zrt. gyakorlatilag úgy megszűnt, mintha sosem létezett volna. Korábbi dokumentumok, hivatkozások hiányosak, a MÁV SZK csak az alapításakor fennálló szerződéseket archiválta, és helyezte el a honlapján, a korábbi munkákat nem.

    A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. elsősorban nem profitorientált vállalat, azonban a 2013-as évet mintegy háromszázmillió forintos adózás előtti nyereséggel sikerült zárni .


    Létrehozva: 2016.07.12. 17:33
    Utolsó módosítás: 2017.08.21. 13:37

    A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

    A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás